Lot w tandemie - lotnisko
Na lotnisku startujemy holowani przez wyciągarkę podobnie jak szybowce. Po osiągnięciu wys. 400-700 m (w zależności od warunków atmosferycznych) pilot wypina linę i lot kontynuowany jest dalej jako swobodny. Lądujemy dokładnie w miejscu startu. Lot trwa w zależności od pogody od 6 do 20 min.

Kto może lecieć:

Lot w charakterze pasażera nie wymaga specjalnego szkolenia, przed lotem niezbędne informacje zostaną przekazane przez pilota w ramach krótkiego instruktażu. Nasza oferta(link do cennik) skierowana jest do osób w wieku od 12 do 99 lat, mieszczących się w przedziale wagowym 25-110 kg, od pasażera wymagamy też by był zdolny do marszu.

Do lotu z akrobacjami pasażer musi mieć ukończone 16 lat i mieścić się w przedziale wagowym 40 - 85 kg.

Osoby nieletnie mogą lecieć wyłącznie za zgodą i pod nadzorem prawnego opiekuna. Nie jesteśmy lekarzami - w przypadku przewlekłych chorób, które mogą mieć wpływ na zachowanie w trakcie lotu np. padaczka przed lotem należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym. Nie latamy z osobami pod wpływem alkoholu lub substancji odurzających. Panie w ciąży zapraszamy już po szczęśliwym rozwiązaniu. Pilot zawsze ma prawo odmówić lotu z pasażerem jeśli uzna, że z jakiś powodów zagraża on ich życiu lub zdrowiu.

Możliwe są loty z pasażerami cięższymi (max 120 kg), młodszymi (min 6 lat), lżejszymi niż 25 kg i niepełnosprawnymi. Takie loty wymagają jednak indywidualnego umówienia terminu (musimy odpowiednio dobrać warunki pogodowe). Zapraszamy do kontaktu

Pogoda:

Paralotniarstwo jest sportem mocno uzależnionym od warunków atmosferycznych. Opady deszczu, mocno rozbudowujące się chmury burzowe oraz silny porywisty wiatr mogą uniemożliwić wykonywanie lotów. Sezon w Polsce zwyczajowo trwa od początku kwietnia do końca października. Wieczorem na dzień przed lotem zawsze wysyłamy maila z potwierdzeniem lub odwołaniem lotu. Decyzję o odwołaniu lub wykonaniu lotu zawsze podejmuje pilot.

Bezpieczeństwo:

Paralotniarstwo należy do grupy sportów ekstremalnych, uznanych za większość ubezpieczycieli jako sporty wysokiego ryzyka. Feel&Fly jako organizator lotów zatrudnia wyłącznie doświadczonych pilotów z odpowiednią licencją. Paralotnie na których latamy austriackiej firmy NOVA to produkt z najwyższej półki, po każdym sezonie przechodzą dokładne badania w celu uzyskania certyfikatów dopuszczających do lotów (karta paralotni). Podczas każdego lotu tandem wyposażony jest też w spadochron zapasowy zamocowany w uprzęży, który przystosowany jest do łącznego ciężaru pasażera i pilota.

Każdy pilot paralotni tandemowej posiada ważne ubezpieczenie OC, które zabezpiecza roszczenia za szkody wyrządzone osobom trzecim w tym roszczenia pasażera tandemu za szkody powstałe w wyniku błędu pilota, odpowiednio instruktor paralotniowy posiada aktualne ubezpieczenie OC instruktora.

Żadne ubezpieczenie Feel&Fly nie obejmuje szkód powstałych w wyniku błędów pasażera - kursanta np. takich jak potknięcie się przy starcie czy lądowaniu.

Ocena warunków atmosferycznych i ogólnie możliwości wykonania lotu należy wyłącznie do pilota tandemu (który bierze na siebie odpowiedzialność za realizację lotu). W przypadku kursu - wszystkie decyzje podejmuje instruktor odpowiedzialny za przebieg szkolenia.

Uczestnicy lotów i szkoleń zobowiązani są do informowania pracowników Feel&Fly o wszelkich chorobach, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo wykonywania lotów, w szczególności związanych ze stawem kolanowym i skokowym - w takim przypadkach pilot często wybierze alternatywną metodę lądowania „na pupę”.

Uczestnicy lotów paralotnią oraz szkoleń nie mogą być pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających. W przypadku uzasadnionego podejrzenia pracownicy Feel&Fly mają prawo odmówić realizacji lotu/szkolenia z takim pasażerem/kursantem.

Jak dojadę? - Borowa

Zapraszamy na specjalnie przygotowane startowisko paralotniowe pod Wrocławiem (20 km od centrum, kierunek Oleśnica) - nigdy paralotnie nie były tak blisko. Zmotoryzowanym z Wrocławia polecamy dojazd przez: Mirków, Długołęka, Byków, Borowa – tu skręcamy na światłach w prawo w ul. Lipową a po przejechaniu 500 m w lewo w ul. Akacjową, którą jedziemy do samego końca - 950 m, gdy skończy się asfalt skręcamy w lewo w drogę gruntową ul. Świerkowa - dalsza drogę wskażą znaki Feel&Fly, drogę dodatkowo oznaczymy biało-czerwoną taśmą BHP.

Do Borowej można również dojechać pociągiem (stacja Borowa) lub PKS (Wrocław - Oleśnica) w obu przypadkach by dotrzeć na lotnisko potrzebny będzie jeszcze 1,5 km spacer. : Mapa

Start:

Na lotnisku startujemy holowani przez wyciągarkę podobnie jak szybowce. Przed startem rozkładamy paralotnię, kontrolując wszystkie linki. Pilot i pasażer ubrani są w specjalne uprzęże które z jednej strony zapewniają bardzo wygodną pozycję podczas lotu z drugiej, dzięki atestowanym zapięciom i specjalnie regulowanym taśmom zabezpieczają pasażera przed wypadnięciem. Sygnałem do startu jest komenda JAZDA, JAZDA, JAZDA po której wyciągarkowy zwiększa naciąg na linie a pilot woła BIEG do pasażera i podnosi skrzydło nad głowę.

Sam start jest bardzo prosty, już po paru krokach, lub przy wiejącym wietrze praktycznie z miejsca pilot i pasażer odrywają się od ziemi.

Lot:

W trakcie holu wznosimy się z prędkością 4-7 m/s. Po osiągnięciu wys. 400-700 m pilot lub pasażer na polecenie pilota wypina linę holującą i lot dalej kontynuowany jest jako swobodny. W trakcie lotu pasażer podziwia widoki lub poznaje zasady kierowania paralotnią (dla zainteresowanych). W zależności od ustaleń robiona jest krótka wycieczka powietrzna po okolicy lub też pilot nadlatuje nad miejsce startu gdzie wykonuje wiązankę akrobacyjną która co prawda skraca nieco pobyt w powietrzu lecz za to gwarantuje niesamowite emocje. Lot bez akrobacji trwa od 6 - 20 min. Nie dajemy gwarancji czasu na loty z akrobacjami - im lepsze akrobacje tym krótszy lot :).

Lądowanie:

Samo przyziemienie jest bardzo delikatne i nie stanowi żadnego problemu nawet dla osób z dysfunkcją narządów ruchu. Jeżeli jest trochę wiatru lądujemy delikatnie na nogi a dynamika lądowania jest podobna jak przy zejściu z np. z jednego stopnia. Jeżeli wiatru nie ma w ogóle to pada komenda nogi do góry i lądujemy na przysłowiowej pupie wykorzystując jako amortyzację protektor uprzęży.

Cennik:

Pozycja Cena Cena dla klubowicza
Lot paralotnią w
tandemie
260 zł 199 zł
Lot paralotnią w
tandemie z filmem HD*
330 zł 269 zł
Lot paralotnią w tandemie z akrobacjami 320 zł 259 zł
Lot paralotnią w tandemie z akrobacjami i filmowaniem 390 zł 329 zł

Dojazd na lotnisko: